INFO KONTAKT PŘEHLED VÝSTAV AKTUÁLNÍ VÝSTAVA AKTUÁLNÍ NABÍDKA KNIHY UMĚLCI GALERIE LITERA

Umělci

Anderle JiříBeeri TuviaBenda VáclavBeran ZdeněkBeránek JiříBeuys JosephCastellon FedericoChabot AndreCragg TonyHardy JohnHernández Pijuan JoanLüpertz MarkusMaterna VladimírNačeradský JiříNitsch HermannONA B.Pauzer KarelSkála FrantišekSobotka IvanTàpies Antonio

Purkrábková Hana


Narozena 19.8.1936 v Táboře

Studia:

1951 - 1955 Průmyslová škola keramická, Bechyně
1955 - 1961 UMPRUM Praha

Účast na společných výstavách od roku 1962, samostatné výstavy od roku 1977

Zastoupení ve sbírkách:
AJG Bechyně - sbírky keramiky
Galerie Klenová
Moravská galerie Brno
CLAY STUDIO Philadelphia
UMPRUM museum Praha
QUALDO TADINO
NG Praha
Galerie umění v Chebu
Galerie Nové Město na Moravě

Soukromé sbírky:
Čechy, Německo, Belgie, Holandsko, USA 

Výstavy:
1962Mezinárodní výstavy keramiky Praha
1977Museum Týn nad Vltavou (s Věrou Boudníkovou)
1985Galerie umění v Chebu
1988ATRIUM Praha (s K. Pauzerem)
1992Galerie Litera, Praha Galerie "Knyrim" Regensburg
1993Moravská galerie Brno (s K. Pauzerem) Umělecká beseda Mánes Praha
1993Umělecká beseda Mánes Praha
1995Galerie "Groll Naarden
1996Galerie Synagoga Hranice (s K. Pauzerem)
1997Máselnice zámku Krumlov
 Forum, Holešovická tržnice, Praha
1998Městské divadlo Kolín (s K. Pauzerem)

Oba ve svém výtvarném projevu vycházejí z rozpolcenosti současného světa a podvojnosti, kterou v člověku zanechávají. Nahlížejí ji podobně, i když každý po svém. Hana s ženskou zvídavostí a jemností, Karel s intelektuální asketičností, Oběma je společné i téma prolínání světa lidí a světa zvířat, odkrývání animálnosti v člověku, rovněž přímost a sdílnost pohledu je podobná. Společná je i volba přirozeného materiálu, jímž je tvárná hlína, která jediná je schopna zachytit i ten nejjemnější dotek sochařových prstů.

Rozcházejí se ve zpracování zmíněné rozpornosti člověka a jeho vydělenosti ze sounáležitosti s přírodou. Hana ji stíhá žánrovými situacemi nestřežených postojů, gest i mimikou svých lidiček, vždy s humorem a ne bez zrnka štiplavého šibalství. Z bezprostřednosti vidění vychází i způsob, jakým zpracovává výtvarnou formu. Je jaksi naoko uhnětená, těstovitá, vychutnávající oblost vykynutých tvarů. Kolik výpovědí o člověku už sama v sobě ukrývá tato volba! Kolik je v ní zdánlivé plnosti žitého a chutného života, kolik je v ní ironie a pozorovací schopnosti....

Mahulena Nešlehová k výstavě v Galerii Synagoga
155.jpg
153.jpg
154.jpg
50001.jpg
Bobuložrout se závistivcem
50002.jpg
Dvě paní
50003.jpg
Dvě ruce a hlava
50004.jpg
Pan s hlodavcem
50005.jpg
Návštěvnice
HOME